Hoppa direkt till innehåll
aktuellt

HYRESGÄST HOS SOLATUM? LÄS DETTA.

Alla som hyr sin lägenhet hos Solatum Hus&Hem har från februari 2020 tillgång till Internet 2 Mbit/s som ingår i hyran. Denna grundtjänst levereras av A3 via Sollefteå stadsnät och finns redan i nätverksuttaget i din lägenhet. För att komma igång är det bara att koppla in dator eller router i uttaget i lägenheten.

Vill du ha snabbare Internet? Självklart kan du få det!

För den som vill ha högre hastighet än 2 Mbit/s finns två alternativ:
1) Uppgradera grundtjänsten via A3’s hemsida eller kundtjänst.
Via A3’s hemsida: skriv in din adress i sökfältet mitt på sidan så får du upp aktuella erbjudanden
Via A3's kundtjänst: ring A3 och ange din adress och att det är en Solatumadress. Du kommer även behöva ha ditt lägenhetsnummer tillgängligt (står på uttaget i din lägenhet).
2) Välj tjänst från annan valfri tjänsteleverantör i Sollefteå stadsnäts fibernät
Beställning görs enklast via Sollefteå stadsnäts hemsida.
Observera! När du som boende i en Solatum-lägenhet väljer högre hastighet från annan tjänsteleverantör än A3 behöver även ett nätavtal med Sollefteå stadsnät tecknas. Nätavtalet kostar 175 kr/månad och har en engångskostnad på 500 kr.

Jag har redan högre hastighet – vad gäller för mig?

Om du redan har en Internettjänst hos A3 och också betalar nätavtal kan du nu säga upp ditt nätavtal hos Sollefteå stadsnät, då det för Solatums hyresgäster ingår i priset för tjänsten. Uppsägningen görs enklas via mail, Uppsägningstiden är en (1) kalendermånad. Observera att priset för Internettjänsten hos A3 kan komma ändras. Det kommer dock ändå att vara väldigt förmånligt. Alla som sedan tidigare redan är kunder hos A3 kommer att få ett brev från A3 med information.
För de hyresgäster som har avtal med annan tjänsteleverantör kommer Nätavtal med stadsnätet även fortsatt att behövas och löpa på som det gör idag.

Om det inte fungerar

De flesta uttag i Solatums lägenheter är dubbeluttag, med två nätverksportar. Internettjänsten finns endast i det ena, så om det inte skulle fungera när du första gången kopplar till din dator eller router ber vi dig även prova det andra uttaget innan du felanmäler.
Felanmälan
I det fall Internet inte fungerar ska felanmälan alltid göras direkt till tjänsteleverantör, dvs A3 för grundtjänsten 2 Mbit och vald tjänsteleverantör vid högre hastigheter. Läs mer om felanmälan.