Hoppa direkt till innehåll
service2

Driftinformation

Vid driftstörningar i nätet lägger Sollefteå stadsnät ut information om detta här. Driftinformation gällande tjänster i nätet kan även hittas på respektive tjänsteleverantörs hemsida.

Servicenivå i stadsnätet

Kunder i Sollefteå Stadsnät tillhandahålls en grundläggande servicenivå (SLA) i samband med att avtal tecknas. Grundläggande servicenivå innebär felavhjälpning helgfri vardag under ordinarie arbetstid, 07.00-17.00, för både privat- och företagskunder.
Felavhjälpning ska vara påbörjad senast 8 timmar efter, till stadsnätet, inkommen felanmälan och vara åtgärdad inom 4 arbetsdagar. Allvarliga eller kritiska fel som drabbar fler än 25 slutkunder åtgärdas dygnet runt, alla dagar, med en åtgärdstid på mellan 10 och 24 timmar.
Företag prioriteras men kan även, mot ersättning, teckna avtal om högre servicenivå för snabbare felavhjälpning. Kontakta oss för mer information om våra utökade servicenivåer.